سالروز تصویب قانون کار سالروز تصویب قانون کار
علیرضا محجوب برخی از هر فرصتی که به دست می‌آورند برای اخراج کارگران استفاده می‌‌کنند این افراد معتقدند که قانون کار باید به نفع سرمایه‌دار تغییر کند و به ضرر کارگر نوشته شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر که به مناسبت روز تصویب قانون کار در اجتماع صبح امروز کارگران حاضر شده بود، با گلایه از افرادی که از قانون کار انتقاد می‌کنند، گفت: آنچه باعث شده است ما امروز در این مکان جمع شدیم واکنش به افرادی است که به بهانه‌های واهی قانون کار را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال مال اندوزی، افزایش سرمایه و بهره‌کشی از کارگران‌اند خواستار اصلاح قانون کار هستند و به صورت‌های متفاوت قانون کار را تهدید می‌کنند و خواستار اصلاح آن به نفع کارفرما هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: قانون کار زمانی باید اصلاح شود که به نفع کارگران باشد امروز زندگی بسیاری از کارگران به دلایلی مانند حقوق‌های عقب مانده، عدم امنیت شغلی و قراردادهای کوتاه‌مدت دچار مشکلاتی شده‌است که باید با آنها به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم.

محجوب با انتقاد از سیاستی که پس از خاتمه جنگ تحمیلی برای خصوصی سازی در کشور اعمال شده‌است،  خاطرنشان کرد: از ابتدایی که موضوع خصوصی سازی در کشور مطرح شد من در مجلس با این پدیده مخالفت کردم زیرا معتقد بودم خصوصی سازی شرایط کارگران کشور را به نوعی مانند کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس می‌کند که اکنون شماری از آنها در اینجا به نشانه اعتراض ایستاده‌اند.

او ادامه داد: ما از همه جامعه کارگری تشکر می‌کنیم که امروز در اینجا جمع شده‌اند. مخالفان کارگران  بدانند که ما پای حقوق کارگران ایستاده‌ایم و در ادامه هم تکلیف قراردادهای موقت و استثماری که کارگران تحمل می‌کنند را مشخص می‌کنیم.

وی خطاب به برخی کارفرماها گفت: برخی از هر فرصتی که به دست می‌آورند برای اخراج کارگران استفاده می‌‌کنند این افراد معتقدند که قانون کار باید به نفع سرمایه‌دار تغییر کند و به ضرر کارگر نوشته شود ما خطاب به این افراد می‌‌گوییم که اگر بخواهند قانونی بر ضرر کارگر بنویسند دستشان را قطع می‌کنیم.

محجوب خاطرنشان کرد: آنهایی که بر طبل خصوصی سازی می‌کوبند بدانند که ما علیه این وضعیت هستیم و از هر فرصتی که به دست بیاوریم برای بهبود وضعیت کارگران استفاده خواهیم کرد، از هیچ تلاشی عقب نخواهیم کشید و حق و غرامت کارگران را به هر صورت ممکن خواهیم گرفت.

دبیرکل خانه کارگر در پایان گفت: همه مدیران باید در راستای فرمایشات مسئولان نظام حرکت کنند بنابراین ما مقابل آنهایی که اصرار بر قراردادهای موقت و حقوق‌های نامشخص دارند می‌ایستیم.

تعداد بازدید: 84010

آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان ابوریحان - تقاطع روانمهر - پلاک36 کدپستی: 1315653846
سامانه پیامکی:10001445
تلفن مرکزتماس : 91009088-021 و 67943-021
رایانامه: k.oava@yahoo.com  وبگاه:www.workerhouse.ir
نمابر:66461440
Enamad